Teknomers | Dünyadan Güncel Teknoloji | Oyun | Müzik | Film | Spor HaberleriTeknomers | Dünyadan Güncel Teknoloji | Oyun | Müzik | Film | Spor HaberleriTeknomers | Dünyadan Güncel Teknoloji | Oyun | Müzik | Film | Spor Haberleri
Yazı Tipi BoyutlandırıcıAa
  • Anasayfa
  • Teknoloji
    • Siber Güvenlik
    • Yapay Zeka
    • Donanım
    • Bilim
  • Yazılım
  • Savunma & İstihbarat
  • Oyun
  • Yaşam
    • Finans
    • Sinema
    • Dünyadan Haberler
  • İş Birliği
Okuma: Yeni Araştırma, Erken Çocuklukta Şeker Alımının Sınırlandırılmasının Diyabet ve Hipertansiyon Riskini Azalttığını İddia Ediyor
Paylaş
Yazı Tipi BoyutlandırıcıAa
Teknomers | Dünyadan Güncel Teknoloji | Oyun | Müzik | Film | Spor HaberleriTeknomers | Dünyadan Güncel Teknoloji | Oyun | Müzik | Film | Spor Haberleri
Ara
Bizi Takip Et
  • Hakkımızda
  • Gizlilik politikası
  • Tanıtım Yazısı ve Backlink Hizmeti
© 2026 Teknomers. All Rights Reserved.

Anasayfa » Yeni Araştırma, Erken Çocuklukta Şeker Alımının Sınırlandırılmasının Diyabet ve Hipertansiyon Riskini Azalttığını İddia Ediyor

Liste

Yeni Araştırma, Erken Çocuklukta Şeker Alımının Sınırlandırılmasının Diyabet ve Hipertansiyon Riskini Azalttığını İddia Ediyor

teknomers
Son güncelleme: 1 Kasım 2024 20:11
teknomers
Paylaş
Paylaş


Contents
  • Uzun Vadeli Sağlık Açısından İlk 1.000 Gün Kritik
  • İlave Şekerlerden Kaçınmanın Zorluğu

Bir araştırma, bebeklik döneminde şeker alımını kontrol etmenin, yaşamın ilerleyen dönemlerinde diyabet ve yüksek tansiyon gibi kronik hastalık riskini önemli ölçüde azaltabileceğini ortaya çıkardı. Birleşik Krallık’ta II. Dünya Savaşı sırasında şekerin karneye bağlanmasına ilişkin tarihsel verileri analiz eden araştırmacılar, çocuklukta sınırlı şeker tüketiminin yetişkinlerde daha sağlıklı sonuçlara yol açtığını buldu ve yaşamın erken evrelerinde beslenmenin önemini vurguladı.

Güney Kaliforniya Üniversitesi’nden ekonomist Dr. Tadeja Gracner, Science.org’da yayınlanan araştırmaya öncülük etti. göre raporekibi, 1951’den 1956’ya kadar doğan 60.000’den fazla Birleşik Krallık Biobank katılımcısının sağlık kayıtlarını inceleyerek, oranlı şeker alımının uzun vadeli etkilerini araştırdı. Ekibin daha sonra katılımcıları iki gruba ayırdığı, bir tanesinin erken çocukluk döneminde şeker orantılamayı deneyimlediği, diğerlerinin ise diğerleri 1953’te kısıtlamalar kaldırıldıktan sonra büyüdüler. Bulgular, çocukken şeker alımı sınırlı olanların, daha sonraki yaşamlarında tip 2 diyabet veya hipertansiyona yakalanma olasılığının daha düşük olduğunu gösterdi. Şeker kısıtlaması döneminde büyüyenlerde diyabet riski yüzde 38 azalırken, hipertansiyon riski yüzde 21 azaldı. binaen Science News’e.

Uzun Vadeli Sağlık Açısından İlk 1.000 Gün Kritik

Kayıtlı bir diyetisyen ve Beslenme ve Diyetetik Akademisi sözcüsü Sue-Ellen Anderson-Haynes, yayına, hamileliğin başlangıcından itibaren yaşamın ilk 1000 gününün uzun vadeli sağlık sonuçlarında çok önemli bir rol oynadığını söyledi. Bu dönemdeki besin alımı çocuğun vücudunun ve beyninin gelişimini şekillendirebilir. Bir açıklamada “Annenin tükettiği yiyecekler fetüsün gelişimini doğrudan etkiliyor” dedi.

İlave Şekerlerden Kaçınmanın Zorluğu

İşlenmiş gıdalardaki ilave şekerlerin yaygınlığı göz önüne alındığında, çocukların beslenmesinde şekeri sınırlamak zor olabilir. Çalışma, ebeveynleri beslenme seçimleri konusunda eğitmenin ve gıda etiketlemesinin daha net yapılmasının aileleri daha sağlıklı seçimler yapma konusunda güçlendirebileceğini belirtiyor. Dahası, araştırma ara sıra yapılan şeker ikramlarının zararlı olmadığını, ancak düzenli şeker alımını erken yaşlardan itibaren azaltmanın, yaşam boyu daha iyi sağlığı teşvik etmenin basit bir yolu olabileceğini vurguluyor.

En son teknoloji haberleri ve incelemeleri için Gadgets 360’ı takip edin X, Facebook, WhatsApp, Konular Ve Google Haberler. Cihazlar ve teknolojiyle ilgili en son videolar için abone olun YouTube kanalı. En iyi etkileyiciler hakkında her şeyi bilmek istiyorsanız şirket içi bölümümüzü takip edin O Kim360 Açık instagram Ve YouTube.

Apple, iPhone Satışlarının Kâr Beklentilerini Aşılmasına Yardımcı Olması Sonrası Mütevazı Bir Büyüme Görünümü Sunuyor


Jiiva ve Priya Bhavani Shankar’ın Bilim Kurgu Korku Filmi Black Artık Prime Video’da Mevcut





genel-8

Montana ve Kuzey Karolina Milletvekilleri Az önce Pornhub İçin Geldi, O yüzden Artık Yapamazsınız
Hawk Ops Zero Baraj Haritası Yeni Oynanış Videosunda Ortaya Çıktı
Casa Casi 90: Hogwarts Legacy – yutturmaca ve trans nefreti arasındaki oyun
Yeni 13 inç MacBook Air’ler, 15 inçlik modelin en kullanışlı özelliklerinden biriyle sessizce yükseltildi
Astro Bot Oynanış Görüntüleri 6 Eylül Lansmanından Önce Çevrimiçi Olarak Ortaya Çıktı
ETİKETLENDİ:AlımınınAraştırmaAzalttığınıbeslenme kurallarıÇocukluktaDiyabetdiyabet riskiediyorerkenErken çocukluk döneminde şekerin kontrol edilmesi diyabet ve hipertansiyon riskini azaltır. Daha sonraki erken çocukluk döneminde beslenmeHipertansiyonhipertansiyonun önlenmesiiddiaİkinci Dünya Savaşı karne etkileriRiskinisağlık çalışmalarışekerşeker alımıSınırlandırılmasınınuzun vadeli sağlıkYeni
Bu Makaleyi Paylaş
Facebook Bağlantıyı Kopyala Yazdır
Paylaş
Önceki Makale Microsoft’un Windows için Geri Çağırma özelliği, gizlilik ve güvenlik sorunlarının AI aracını beklemede tutması nedeniyle tekrar geri çekildi
Sonraki Makale Bu çılgın yeni Amazon fırsatı, birkaç iPad mini (A17 Pro) modelinde 100 $ tasarruf etmenizi sağlar

Sanal Medya

FacebookBeğen
452Takip Et
PinterestSabitle
237Takip Et

Son Eklenenler

Google, 2028’de Intel ile 3 milyon TPU için anlaştı
Donanım
Fortnite’ta TheBurntPeanut Lansmanı ile Yeni Bir Dönem Başlıyor
Oyun
Kritik! Düzgün Yamanmamış Langflow Açığı RCE için Kullanılıyor
Siber Güvenlik
Hindistan Hükümeti Starlink Projesinden Vazgeçti mi?
Genel
Microsoft, Öğrencilerin AI Konuşmalarına Neden Tepki Gösterdiğini Anladı
Liste
Acil: Microsoft Haziran 2026 Yaman Güncellemesi ile 6 Sıfır Gün Açığı!
Siber Güvenlik
//

Siber güvenlik, yapay zeka ve savunma sanayiinden; finans ve sinema dünyasına uzanan geniş bir yelpaze. Teknomers; teknoloji, strateji ve yazılım dünyasını sade bir dille sizlerle buluşturuyor.

Kurumsal

  • Hakkımızda
  • Gizlilik politikası
  • Tanıtım Yazısı ve Backlink Hizmeti

Kategoriler

  • Teknoloji
  • Oyun
  • Sinema
  • Siber Güvenlik
  • Bilim
  • Finans
  • Dünyadan Güncel Haberler

Populer

  • TV'de Ücretsiz İzlenebilen Şifresiz Erotik Kanallar (2025 Güncel Frekans Listesi)

  • The Last of Us PC Kontrolleri: Hızlı Silah Değiştirme ve Tüm Tuşlar (2025)

  • Hogwarts Legacy'de Odaklanma İksiri Nasıl Yapılır?

Teknomers | Dünyadan Güncel Teknoloji | Oyun | Müzik | Film | Spor HaberleriTeknomers | Dünyadan Güncel Teknoloji | Oyun | Müzik | Film | Spor Haberleri
Bizi Takip Et
© 2026 Teknomers. All Rights Reserved.
Welcome Back!

Sign in to your account

Kullanıcı Adı veya E-posta Adresi
Şifre

Şifrenizi mi unuttunuz?