The Lancet Global Health dergisinde yayınlanan bir araştırma, Hindistan’da cinsiyetten bağımsız olarak her yaştan insanın, sağlığı korumak için hayati önem taşıyan demir, kalsiyum ve folat gibi temel mikro besin maddelerini yetersiz miktarlarda tükettiğini ortaya koyuyor.
devamını oku
Hindistan’da hem erkek hem de kadın tüm yaş gruplarından insanlar, demir, kalsiyum ve folat da dahil olmak üzere sağlık için kritik olan mikro besin maddelerini yetersiz miktarlarda tüketiyor. Lancet Küresel Sağlık dergi.
Bu çalışma, ABD’deki Harvard Üniversitesi’nden araştırmacıların da dahil olduğu uluslararası bir ekibe göre, 185 ülkede, takviye kullanılmadan diyet yoluyla alınan 15 mikro besin maddesinin yetersiz tüketimine ilişkin tahminler sağlayan ilk çalışma olma özelliği taşıyor.
Bulgular, dünya çapında neredeyse yüzde 70’in, yani beş milyardan fazla insanın yeterli miktarda iyot, E vitamini ve kalsiyum tüketmediğini ortaya koydu.
Araştırmacılar aynı zamanda bir ülke ve yaş grubunda erkeklere kıyasla daha fazla kadının yetersiz miktarda iyot, B12 vitamini ve demir tükettiğini, erkeklerin ise yetersiz miktarda magnezyum, B6 vitamini, çinko ve C vitamini tükettiğini buldu. kadınlara.
Ekip, Hindistan’da erkeklerle karşılaştırıldığında daha fazla kadının yetersiz miktarda iyot tükettiğini, kadınlara kıyasla daha fazla erkeğin yetersiz miktarda çinko ve magnezyum tükettiğini buldu.
Geçtiğimiz 10 yıldaki analizler mikro besin eksikliklerini incelerken, araştırmacılar birçok mikro besin ve popülasyon grubu için büyük veri boşluklarının devam ettiğini söyledi.
Bu çalışmada yazarlar, küresel nüfusun yüzde 99,3’ünde yetersiz besin alımının yaygınlığını tahmin etmek için Küresel Diyet Veri Tabanından kamuya açık verileri kullandılar.
Ekip, 10-30 yaşlarındaki erkek ve kadınların, özellikle Güney Asya, Güneydoğu Asya ve Sahra altı Afrika’da düşük düzeyde kalsiyum alımına en yatkın olduklarını belirtti.
Yazarlar, bulguların halk sağlığı uzmanları tarafından diyet müdahalelerine ihtiyaç duyan popülasyonları hedeflemek için kullanılabileceğini söyledi.
Güçlendirilmiş gıda veya takviyelerin alımını hesaba katmadıkları için sonuçların, insanların yüksek miktarlarda takviyeli gıda ve takviyeleri tükettiği belirli yerlerde bazı temel besin maddeleri için muhtemelen olduğundan fazla tahmin edilebileceğini eklediler.
.


