Teknomers | Dünyadan Güncel Teknoloji | Oyun | Müzik | Film | Spor HaberleriTeknomers | Dünyadan Güncel Teknoloji | Oyun | Müzik | Film | Spor HaberleriTeknomers | Dünyadan Güncel Teknoloji | Oyun | Müzik | Film | Spor Haberleri
Yazı Tipi BoyutlandırıcıAa
  • Anasayfa
  • Teknoloji
    • Siber Güvenlik
    • Yapay Zeka
    • Donanım
    • Bilim
  • Yazılım
  • Savunma & İstihbarat
  • Oyun
  • Yaşam
    • Finans
    • Sinema
    • Dünyadan Haberler
  • İş Birliği
Okuma: İntihar Riskinin Azaltılmasıyla Bağlantılı D Vitamini Takviyeleri, Gaziler Araştırması Bulguları
Paylaş
Yazı Tipi BoyutlandırıcıAa
Teknomers | Dünyadan Güncel Teknoloji | Oyun | Müzik | Film | Spor HaberleriTeknomers | Dünyadan Güncel Teknoloji | Oyun | Müzik | Film | Spor Haberleri
Ara
Bizi Takip Et
  • Hakkımızda
  • Gizlilik politikası
  • Tanıtım Yazısı ve Backlink Hizmeti
© 2026 Teknomers. All Rights Reserved.

Anasayfa » İntihar Riskinin Azaltılmasıyla Bağlantılı D Vitamini Takviyeleri, Gaziler Araştırması Bulguları

Liste

İntihar Riskinin Azaltılmasıyla Bağlantılı D Vitamini Takviyeleri, Gaziler Araştırması Bulguları

teknomers
Son güncelleme: 4 Şubat 2023 15:49
teknomers
Paylaş
Paylaş


Cildimiz güneş ışığına maruz kaldığında vücudumuz doğal olarak D vitamini üretir, ancak gerekli vitamin eksikliği çok yaygındır.

D vitamini takviyeleri almak waeski askeri üyeler arasında daha düşük intihar girişimi ve kasıtlı kendine zarar verme oranlarıyla bağlantılı, yeni araştırma bulundu. Araştırmada, bilim adamları baktı hakkında verilerde ABD gazilerinden oluşan büyük bir grup ve kararlı ek D vitamini verilenlerin, almayanlara göre intihara teşebbüs veya kendine zarar verme riski daha düşüktü. Bununla birlikte, çalışma neden-sonuç ilişkisini değil, yalnızca bir korelasyon gösterebilir ve araştırmanın sınırlamaları vardır.

İş, yayınlanan PLoS ONE dergisinde yayınlanan bir makale, D vitamini eksikliği ile depresyon veya diğer akıl hastalığı biçimleri arasında bir bağlantı olduğunu öne süren, giderek artan sayıda bilime katkıda bulunuyor. BT ayrıca gaziler arasında kendine zarar verme ve intiharı önlemek için potansiyel bir ek yol sunar. yaklaşık 1,5 kat daha olası American Psychological Association’a göre, diğer yetişkinlerden daha fazla intihar ederek ölmek.

Araştırmacılar, “Nispeten güvenli, kolay erişilebilir ve uygun fiyatlı bir ilaç olarak, VA’da D vitamini takviyesi, klinik deneylerde intihar girişimlerini ve intiharı önlediği doğrulanırsa umut vaat edebilir” diye yazdı.

Bu sonuca varmak için ekip Gazi İşleri Bakanlığı (VA) kayıtlarında listelenen yüzbinlerce kişiden alınan verileri analiz etti. insan aradılar en az bir tıbbi veya eczane etkileşimi olan kişiler 2010 ve 2018 yılları arasında. kendine zarar verme davranışı.

Kontrol grubu arasında, düzeltilmemiş intihar girişimi ve kendine zarar verme oranının yaklaşık %0,36, tedavi edilen gruplarda ise %0,2 olduğunu buldular; bu, yaklaşık %44’lük bir farktır. V verilmekitamin D2 takviyeleri, intihar girişimi riskinde %48,8’lik bir azalma ile ilişkilendirildi ve %44,8 azalma ile D3 takviyeleri.

G/O Media komisyon alabilir

Güvenli Liman Sağlık

Bağımlılık danışmanlığı

Güvenli Liman Sağlık

Herkes için erişilebilir
Safe Haven, esnek ve bireyselleştirilmiş madde bağımlılığı tedavisi, özellikle opioid ve alkol bağımlılığı ile ihtiyaçlarınıza öncelik verir.

Bilim adamları ayrıca, D vitamini takviyeleri ile azalan intihar riski arasındaki bağlantının Siyah gaziler arasında daha da belirgin olduğunu buldular. Bu alt grupta, takviye, intihar girişiminde ve kendine zarar verme riskinde yaklaşık %60’lık bir düşüşle ilişkilendirildi.

Son olarak, bildirilen D vitamini eksiklikleri (20 ng/ml’nin altındaki kan serum seviyeleri) olan gaziler arasında, takviye, herhangi bir alt grubun intihar riskindeki en büyük azalma ile bağlantılıydı. Tıbbi kayıtlarında D vitamini seviyesi düşük olan ve takviye reçete edilen deneklerin intihara veya kendine zarar vermeye teşebbüs etme olasılığı, olmayanlara göre %64’ten daha fazlaydı.

%42 ile arasında bir yerde ABD nüfusunun yarısı Yeterli D vitamini alamayabilirsiniz ve bu eksiklik oranı Hispanik ve Siyah yetişkinler arasında beyaz muadillerine göre çok daha yüksektir. 2018 inceleme çalışması. D vitamini deride sentezlenir öğlen ile Smaruz kalmama, ancak daha koyu pigmentasyona sahip insanlar muhtemelen daha yoğun gerektirir Vücutlarının yeterince yapması için UV ışığına maruz kalma vitamini. Bu arasında bir değiş tokuş melanin’in sunduğu koruma UV ışınlarının zararlarına ve bir miktar UV maruziyetinin gerekliliğine karşı.

D vitamini eksikliği ilişkilendirildi birçok sağlık sorunu olanağrılar, kemik ve kas zayıflığı, kalp hastalığından ölüm riskinde artış, bilişsel bozukluklar, çocukluk çağı astımı ve bazı kanserler dahil. Önceki araştırmalar da arasında bir bağlantı önermiştir. D vitamini seviyeleri ve depresyon ve diğer akıl sağlığı sorunları. Bununla birlikte, olası korelasyonlarla ilgili geçmiş çalışmalar karışık sonuçlar vermiştir.

Askeri üyeler arasında, özellikle, bir 2013 araştırması Yarısı intihar nedeniyle ölen yaklaşık 1.000 eski askerden biri, en düşük D vitamini düzeyine sahip olanların intihar girişiminde bulunma riskinin en yüksek olduğunu buldu. Bir diğer 2020 çalışması 150.000’den fazla Koreli gaziler, ciddi derecede düşük D seviyelerine sahip olanların intihar düşüncesi yaşama olasılığının çok daha yüksek olduğunu buldu. Fakat, başka bir araştırma var psikiyatrik sağlık üzerinde D vitamini takviyesi ile hiçbir etki veya olumsuz etki saptamıştır.

Yine de yeni çalışma, depresyon ve intihar davranışı söz konusu olduğunda D vitamininin rol oynayabileceği fikrini destekliyor. Yine de herhangi bir araştırmada olduğu gibi, uyarılar var.

Çalışma daha önce toplanan verilere bakılarak yapıldığından, bazı büyük sınırlamalar. Birincisi, çalışma yazarlarının kontrol grubuna dahil olan kişilerin VA ayarları dışında bağımsız olarak D vitamini takviyelerine erişip erişmediklerini bilmelerinin hiçbir yolu yoktu. D vitamini takviyeleri, birçok perakende mağazasında reçetesiz ve nispeten ucuza satın alınabilir.

Ayrıca, D vitamini reçetelerini teslim alan bir grup insanda, oluşturan ek yardımcı faktörler daha sağlam bir sosyal destek sistemi gibi, intihara teşebbüs etme olasılıkları daha düşüktür. Çalışma ayrıca travmatik beyin yaralanmaları gibi intihar davranışına katkıda bulunabilecek her olası değişkeni değerlendirmedi. gaziler arasında yaygın olan.

Ek araştırma, bu çalışmada bulunan bağlantının gerçek olup olmadığını aydınlatacaktır. bağlantı. Ancak insanlar yüksek miktarda ilaç alırken dikkatli olmalıdır. D vitamini. Büyük miktarlarda, D vitamini takviyeleri seni hasta edebilir ve böbrek hasarına neden olur. İnsan vücudu, fazlalık organlarımıza gitmeden önce D vitamininin ancak belli bir kısmını emebilir. D vitamininin de covid-19 şiddetine etkisi araştırıldıancak sonuçlar hayal kırıklığı yarattı.

Siz veya tanıdığınız biri kriz geçiriyorsa veya intihar etmeyi düşünüyorsa, lütfen Suicide and Crisis Lifeline’ı arayın veya şu adrese mesaj gönderin: 988. Ayrıca 800-273-8255 numaralı telefondan Ulusal İntihar Önleme Hattını arayabilir veya 741-741 numaralı Kriz Metin Hattına mesaj gönderebilirsiniz.



genel-7

‘Bir Düşüşün Anatomisi’ Vancouver Film Eleştirmenleri Birliği Tarafından 2023’ün En İyi Filmi Seçildi
YouTube, NFL Pazar Bileti için sınırlı süreli bir Şükran Günü indirimi başlattı
Twitter’ın en kaotik halefi Bluesky’de her şey oluyor
Beklemeyin: Dell’in güçlü G15 oyun dizüstü bilgisayarında sınırlı bir süre için 500$ tasarruf edin
Huawei Exec, Mart ayında yeni bir form faktörü ile yenilikçi bir telefonla uğraşıyor
ETİKETLENDİ:AraştırmasıAzaltılmasıylaBağlantılıbesinlerBeslenmebiyomoleküllerbronzlaşmabulgularıD vitaminiD vitamini ve solunum yolu enfeksiyonlarıDepresyonun ayırıcı tanılarıGazilerGizmodoGüneş ışığına maruz kalmanın sağlığa etkileriilaçİntiharRaşitizmRiskininSağlıkSosyal KonulartakviyeleriTıbbiVitamin eksikliklerivitaminiVitaminler
Bu Makaleyi Paylaş
Facebook Bağlantıyı Kopyala Yazdır
Paylaş
Önceki Makale Disney’in Dreamlight Valley’i Beni Nasıl Tekrar Çocuk Gibi Hissetti?
Sonraki Makale GeForce RTX 4060 Ti, RTX 3060 Ti’den %20-25 daha hızlı olabilir. GPU AD106 tabanlı Nvidia adaptörünün testleri ortaya çıktı

Sanal Medya

FacebookBeğen
452Takip Et
PinterestSabitle
237Takip Et

Son Eklenenler

Yeni Kooperatif Oyun: Tarikatlar ve Kıyamet Temasıyla Tanışın
Oyun
İki yıllık ExpressVPN’de 308$ tasarruf, 4 ay bedava!
Donanım
Uber Londra’yı Robotaksilere Hazırlanması İçin Uyardı
Liste
Acil: Oxford Üniversitesi Veri İhlalini Açıkladı!
Siber Güvenlik
Lenovo IdeaPad Slim 5x İncelemesi: 1.000 Dolar Altında En İyi Dizüstü Bilgisayar!
Genel
Yöneticiler, belirsiz yapay zeka için istihdamı küçültüyor
Donanım
//

Siber güvenlik, yapay zeka ve savunma sanayiinden; finans ve sinema dünyasına uzanan geniş bir yelpaze. Teknomers; teknoloji, strateji ve yazılım dünyasını sade bir dille sizlerle buluşturuyor.

Kurumsal

  • Hakkımızda
  • Gizlilik politikası
  • Tanıtım Yazısı ve Backlink Hizmeti

Kategoriler

  • Teknoloji
  • Oyun
  • Sinema
  • Siber Güvenlik
  • Bilim
  • Finans
  • Dünyadan Güncel Haberler

Populer

  • TV'de Ücretsiz İzlenebilen Şifresiz Erotik Kanallar (2025 Güncel Frekans Listesi)

  • The Last of Us PC Kontrolleri: Hızlı Silah Değiştirme ve Tüm Tuşlar (2025)

  • Hogwarts Legacy'de Odaklanma İksiri Nasıl Yapılır?

Teknomers | Dünyadan Güncel Teknoloji | Oyun | Müzik | Film | Spor HaberleriTeknomers | Dünyadan Güncel Teknoloji | Oyun | Müzik | Film | Spor Haberleri
Bizi Takip Et
© 2026 Teknomers. All Rights Reserved.
Welcome Back!

Sign in to your account

Kullanıcı Adı veya E-posta Adresi
Şifre

Şifrenizi mi unuttunuz?